קרי: "ישראל יכולה להיות דמוקרטית או יהודית, היא לא יכולה להיות שניהם"

בהחלטה של האו"ם שהוא יזם וקידם, שם בכלל מדברים על הסתה, אנונימית, לא יודעים של מי. ההתנחלויות? זה ישראל. הסתה? בשטח, לא יודעים של מי
דוד קורצוייל 2 Comment on קרי: "ישראל יכולה להיות דמוקרטית או יהודית, היא לא יכולה להיות שניהם"

נתניהו: לו היה הממשל משקיע במאבק בטרור הפלסטיני את אותן אנרגיות שהוא השקיע בגינוי הבנייה בירושלים, אולי היה סיכוי טוב יותר לקדם את השלום • הרצוג: ג'ון קרי היה תמיד ידיד ישראל ונותר ידיד ישראל ונאומו מבטא דאגה אמיתית לביטחונה ועתידה של מדינת ישראל

צילום: Amos Ben Gershom/GPO
בהחלטה של האו"ם שהוא יזם וקידם, שם בכלל מדברים על הסתה, אנונימית, לא יודעים של מי. ההתנחלויות? זה ישראל. הסתה? בשטח, לא יודעים של מי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"ישראל יכולה להיות דמוקרטית או יהודית, היא לא יכולה להיות שניהם. טרור, הרחבת ההתנחלויות והכיבוש הבלתי נגמר מאיימים להכחיד את התקווה לשלום בשני הצדדים". את המשפטים הללו אמר שר החוץ היוצא של ארה"ב ג'ון קרי בנאום בצרפת.

הנאום שעה גלים רבים קיבל כמובן תמיכה מהשמאל בישראל. החל מיו"ר האופוזיציה שאמר כי "ג'ון קרי היה תמיד ידיד ישראל ונותר ידיד ישראל ונאומו מבטא דאגה אמיתית לביטחונה ועתידה של מדינת ישראל."

לעומתו שגריר ישראל באו"ם דני דנון אמר כי "לתאם מהלכים אנטי ישראלים עם הפלסטינים ולקדם החלטה חד צדדית נגד ישראל במועצת הביטחון זה לא לתמוך בישראל, זה ההפך מכך. ממשל אובמה פעל נגד מדינת ישראל באו״ם וכל אמירה אחרת היא עיוות של המציאות", אמר דנון והוסיף: "לא נאומים והצהרות ולא החלטות חד צדדיות באו"ם יקדמו את השלום באזורינו אלא רק גינוי הטרור, הפסקת ההסתה וחזרה למשא ומתן ישיר. על הפלסטינים להבין זאת". דנון התייחס גם לדבריו של הנשיא הנבחר טראמפ שהביע תמיכה בלתי מסוייגת בישראל ואמר: "אנחנו מברכים על תמיכתו החד משמעית של הנשיא הנבחר טראמפ, שהצהיר כי יעמוד לצד ישראל ולא ייתן יד להמשיך".

ראש הממשלה נתניהו אמר כי הנאום של מזכיר המדינה ג'ון קרי הוא אכזבה גדולה. הוא עוסק באופן אובססיבי בנושא ההתנחלויות בארץ ישראל, במקום לעסוק בשורש הסכסוך – הסירוב הפלסטיני העיקש, המתמשך, להכיר במדינה יהודית בגבולות כלשהם.

אני מוכרח להגיד לכם שאני הופתעתי. זה מה שיש לשר החוץ של ארצות הברית, המעצמה הגדולה ביותר בתבל, זה מה שיש למזכיר המדינה להתמקד בו כאחד מהנאומים המסכמים, במשך שעה שלמה? המזרח התיכון כולו עולה בלהבות, מדינות שלמות קורסות, הטרור משתולל – ובמשך שעה שלמה מזכיר המדינה תוקף את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, ששומרת על היציבות במזרח התיכון, לא רק היציבות שלנו ושל אזרחינו, יהודים וערבים כאחד, אלא גם תורמת ליציבות ולביטחון באזורנו ולכמה וכמה משכנותינו.

אנחנו עכשיו בחג המולד, אולי מזכיר המדינה ג'ון קרי לא שם לב לכך שישראל היא המקום היחיד במזרח התיכון שבו נוצרים יכולים לחגוג את חג המולד בביטחון, בשלווה ובשמחה.

כל זה, לצערי, לא מעניין את מזכיר המדינה של ארצות הברית. הוא יוצר משוואה מוסרית מזויפת בין בניית בית בירושלים או בשכונותיה ובפרבריה, לבין טרור שמכה בחפים מפשע. ואחרי שהוא יוצר את המשוואה, הוא מדבר כמעט אך ורק על הבית בירושלים, משלם מס שפתיים בלבד לגינוי הטרור.

אגב, בהחלטה של האו"ם שהוא יזם וקידם, שם בכלל מדברים על הסתה, אנונימית, לא יודעים של מי. ההתנחלויות? זה ישראל. הסתה? בשטח, לא יודעים של מי. אני יכול רק להביע צער, כי לו היה הממשל משקיע במאבק בטרור הפלסטיני את אותן אנרגיות שהוא השקיע בגינוי הבנייה בירושלים, אולי היה סיכוי טוב יותר לקדם את השלום.

אני קיבלתי הערב מסר מהרב יהודה בן ישי, אביה של רותי פוגל זיכרונה לברכה, שנרצחה יחד עם משפחתה באיתמר. הנה מה שהוא כותב לי, הוא אומר: "בימי חנוכה אלה, האור גובר על חושך. על ידך ועל ידי העם כולו המנורה, הסמל של מדינת ישראל, שוב מאירה למרחקים. מתוך אמונה בצור ישראל וגואלו נתגבר בעזרת השם על כל מכשול".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ישראל היא יהודית וזה זאתם המצאתם את המילה דמוקרטיה זה לא אומר שזה טוב מיהדות

  2. 1

    ישראל תשאר מדינה יהודית